Bu gurubun amaci blog hazirlamak, gelistirmek için bilgi paylasimi ve google adsense üzerinden nasil daha etkili reklam yapilabilecegine dair stratejilerin gelistirildigi bir platform olusturmaktir.
NOT: Linkler blog ziyareti amaçlidir. Bu site üzerinden yapilan girislerde ilgi duymadiginiz google reklamlarina tiklamak kesinlikle yasaktir.

Saturday, April 14, 2007

MSN Marka Oluyor



MSN marka kazak ister misiniz?Önce Emine Zola'nın romanı 'Germinal', şimdi de MSN Messenger Mehmet Yıldız'ın ilhan kaynağı oldu. MSN Messenger adı altında bir marka yaratan Yıldız, her ne kadar MSN tarafından uyarı aldıysa da yaptığının yanlış olmadığını düşünüyor.
Bayrampaşa'da 25 yıldır triko üzerine üretim yapan Mehmet Yıldız, milyon dolarlık cirolara imza atan köklü reklamverenlerin markalaşma bilincini keşfetti. Ve bunun için de farklı farklı yollar deniyor. Önce Emine Zola'nın romanından esinlenerek 'Germinal' adlı romanı marka ismi olarak seçiyor. Fakat okumayı sevmeyen bir memleket olduğumuzdan 'Germinal'in Zola'nın romanından esinlenmiş bir triko markasına dönüştürüldüğünü kavrayamıyorlar.
Yıldız, bunun üzerine daha güncel ve herkesin daha iyi bildiği bir isim arayışına giriyor. Bunu yaparken de 'Germinal' ismini bi tarafa atmıyor. 18-25 yaş arası erkekleri hedeflediğinden son yıllarda da alıp başını yürüyen 'chat' olayından etkilenen Yıldız, MSN Messenger Triko adı altında yeni bir marka daha yaratıyor. Bundan sonrası ise çorap söküğü gibi geliyor.
MSN Messenger'ın Türkiye operasyonundan sorumlu olanlar avukat aracılığı ile Mehmet Yıldız'a bir ihtarname çekiyorlar. Fakat Mehmet Yıldız rahat ve kendinden emin tavırlayırla, kendisine çekilen ihtarnamenin üslubunu da hiç etik bulmadığını dile getiriyor. Peki Mehmet Yıldız koskoca MSN Messenger'ın ismini nasıl tescil ettiriyor? Yoksa örneklerini yurt dışından sıkça görmeye alıştığımız 'Şimdi bu ismi milyon dolara MSN'e satarım' düşüncesine mi hakim?
Mehmet Yıldız ise bunun aksini savunuyor. MSN Messenger ismini tescil ettirmeden önce Çağrı filminin verdiği 'mesaj'dan etkilendiğini bu etkilenmeyide MSN Messenger'daki 'mesajlaşma' ile harmanladığını dile getiriyor. Böylelikle MSN Messenger ismini tescil ettirmeye karar verdiğini, gereken yasal prosedürleri yaptığını belirtiyor. Üstelik ismin sekiz ay boyunca resmi gazetede askıda kaldığını, müracaatlarından birbuçuk yıl sonra da ismi aldıklarını, iki ay önce de MSN Messenger Triko adı altında kullandıklarını anlatıyor.
Onaylama Gerekçesi
Mehmet Yıldız 'Benimki tekstil sektörü olduğu için onaylandı' diyor. Ve 'gerçek MSN'in yazılım, elektronik, bilgisayar alanlarında kendi isimlerini tescil ettirdiklerini söylüyor. Ancak tekstil alanını boş bıraktıklarını, bu boşluktan da kendilerinin faydalandıklarını dile getiriyor. Bu şekilde isimlerinin bir triko firması tarafından tescil edildiğini öğrenince de ihtar çekiliyor MSN tarafından. MSN Amerika merkezinden gönderilen ihtarname de özetle şöyle yazmaktadır: 'Biz büyük bir markayız. Büyük bir marka olduğumuz için patentte her alanı seçmek zorunda değiliz. Onun için bu anlamda ismi kullanmak ya da ismin üzerinde etki yapmak gibi bir yaptırımınız olduğunu fark ettik. Bunun iptali için başvurun' Yıldız 'Böyle bir hitap ne hukukta var, etik de değil yani' deyip MSN üslubundan şikatçi oluyor. ve ekliyor 'Kalkıp başvuracaksınız Patent Enstitütsü'ne. Onlar da 'Ben bu sekiz ayı askıda bıraktım Niye müracaat etmediniz' diyecek. Bu itiraz hakkını kullansaydı o zaman haklı olurdu. Şimdi bana böyle gayri resmi bir şeyin gelmesini çok gayri ciddi buluyorum'
Bundan sonra ne olacak?
Bu konuya ilişkin çok fazla polemiğe girmek istemeyen Yıldız, kendi piyasalarında zaten dürüst bir esnaf olarak bilindiklerini MSN isminden kar gütme amaçları olnadığını söylüyor.
Önümüzdeki günlerde MSN Messenger Triko'nun reklam kampanyalarını TV'de ve gazetelerde görürseniz hiç şaşırmayın. Üstelik marka 'elit bir kesim'i yakalamak için ekonomi gazeteleri ve dergilerini tercih edecek.

No comments: